Nya högtalare – lät det så illa…

Har äntligen investerat i monitorhögtalare till min videoredigering. Tidigare har jag bara använt hörlurar av ganska enkel modell för att kolla ljudet. Det värsta är att nu hör jag hur illa ljudet är ställt på det som jag producerat de sista veckorna. Ett hårt uppvaknande!

Efter att ha skummat femtielva olika forum och ljudredigering köpte jag ett par nEar 05 högtalare. Ett budgetalternativ – men med tanke på att lyssningsplatsen inte är ideal så får de duga. Men de avslöjar en massa skrälpjud som jag tidigare inte hört. Hörlurarna gav ett ganska vasst ljud, ljudet som var anpassat efter dem låter nu plötsligt murrigt. Vågar inte tänka på hur det kanske låter hos andra.

Nåväl – samma problem som med skrivare och bildskärmar. Det kanske ser bra ut hos en själv, men man har bara blivit lurad och sen står Kejsaren där med smutsiga kläder…

Lämna en kommentar

Filed under video

Kommentera

