Del 3 – Manuskriptet

Jag jobbar vidare på min lilla dokumentär. För er som inte känner mig, jag är ganska grön när det gäller video. Åtminstone nä det gäller att klara allt själv (ljud, filmning, redigering, komprimering). Jag använder det här showen mycket som ett läroprojektet.När jag filmade detta avsnitt hade jag glömt mina hörlurar. Jag blev tvungen att ställa nivåer genom att bara titta på mätare. Problemet var att jag hade missat en liten knapp på kameran vilket gjorde att det ljudspår som skulle innehållit den trådlösa mygga som jag satt på Joakim – i själva verket var ljudet från kamerans inbyggda mikrofon – vilket lät skit. Tack och lov hade jag även en riktmikrofon monterad på kameran som åtminstonne gav ett användbart, om en betydligt sämre ljud.

Lesson learned: Ha alltid ett par hörlurar packade i kameraväskan. Om du kan, använd en extra mic för att fånga reservljud.

Det ryktas om att Joakim tillbringar dagarna i soffan på kontoret. Vi har även hört att han har hela väggarna täckta av små lappar. Vad gör han egentligen? Är inte hans filmmanus klart snart?
Vi bestämde oss för att göra en liten överraskningsvisit till hans kontor för att kolla

I detta avsnitt får du som själv vill lära dig bearbeta manuskript en hel del bra tips.

Lämna en kommentar

Filed under Sweaty Beards, video

Kommentera

